Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Praga z planem na podziemne linie kolejowe krzyżujące się pod dworcem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
28-01-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Praga z planem na podziemne linie kolejowe krzyżujące się pod dworcem
mat. Správa železnic
Správa železnic , zarządca czeskiej infrastruktury kolejowej, zaprezentował koncepcję rozwoju praskiego węzła kolejowego (tzw. Metro S). Zaakceptowany przez Ministerstwo Transportu wariant zakłada budowę dwóch podziemnych linii kolejowych krzyżujących się pod dworcem głównym.

W związku z rosnącym ruchem aglomeracyjnym Správa železnic zlecila wykonanie studium rozwoju praskiego węzła kolejowego. – Komisja centralna Ministerstwa Transportu wybrała najbardziej optymalny wariant zakładający budowę dwóch tuneli o długości 10,6 km i pięciu podziemnych stacji. Tunele te będą krzyżować na dwóch poziomach pod stacją Praha Hlavní Nádraží – mówi Martin Kupka, minister transportu.

Przepustowość tuneli określono na 16 pociągów na godzinę na kierunek. Podziemne przystanki zaplanowano na Karlínie, w rejonie placów Wacława i Karola, a także w rejonie stacji metra Florenc. – Nowe trasy pozwolą na oddzielenie ruchu dalekobieżnego i regionalnego. To pozwoli na zachowanie odpowiedniego komfortu podróżowania przy minimalnym wpływie na środowisko. Spodziewane koszty to 185 mld koron (ok. 31 mld zł) – mówi Pavel Paidar, dyrektor departament przygotowania budowy w spółce Správa železnic.

Zatwierdzony teraz plan zostanie uwzględniony w strategicznych planach transportowych stolicy. – Największym problemem komunikacyjnym Pragi jest nie komunikacja w samej Pradze, ale w obszarze metropolitalnym. Modal split już teraz w samej stolicy wskazuje na dominującą role transportu publicznego, ale to, co stanowi dla nas wyzwanie, to transport regionalny, charakteryzujący się niedostateczną ofertą. Komunikacja miejska i regionalna nie są w wystarczającym stopniu połączone. Projekt rozbudowy praskiego węza kolejowego to stanowi ogromny przełom i rozwiązanie największego problemu transportowego Pragi – mówi Petr Hlaváček, wiceburmistrz Pragi.

Realizacja mogłaby rozpocząć się w 2035 r. i zakończyć w 2047 r.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prezydent Wrocławia obiecuje: Urbancard w pociągach KD i Polregio

Przestrzeń

Gdańsk: Kto zaprojektuje PKM Południe? Sześć ofert

Przestrzeń

Kraków aktualizuje strategię do 2050 r. – z drugą linią premetra

Przestrzeń

Gdańsk: Rusza przetarg na projekt PKM Południe

Przestrzeń

Gdańsk: Rusza przetarg na projekt PKM Południe

Witold Urbanowicz 19 grudnia 2023

Zobacz również:

Prezydent Wrocławia obiecuje: Urbancard w pociągach KD i Polregio

Przestrzeń

Gdańsk: Kto zaprojektuje PKM Południe? Sześć ofert

Przestrzeń

Kraków aktualizuje strategię do 2050 r. – z drugą linią premetra

Przestrzeń

Gdańsk: Rusza przetarg na projekt PKM Południe

Przestrzeń

Gdańsk: Rusza przetarg na projekt PKM Południe

Witold Urbanowicz 19 grudnia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5